Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2011 13:35 - Да бъдеш себе си
Автор: mikino Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5263 Коментари: 20 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

От известно време, ме вълнува един въпрос:

Защо някои хора, се опитват да променят околните?

Някои го правят умишлено, други не.
Ще дам конкретен пример, за да не бъда много подробна: Познавате се с някой, имате приятелски отношения или други, без значение. Отсрещната страна решава, че нещо у вас не както трябва. Не че не ви харесва, той/тя просто иска да промени някакъв ваш навик, примерно. Започва да ви обяснява, колко това ви вреди, колко имате нужда от промяна и как ще се почувствате по-добре, ако премахнете съответният „проблем”.

Питам се, колко от вас ще тръгнат да се променят, само защото някой иска това?

Дали е правилно, да се променяте, защото някой така ви е казал?

Колкото и да ви е близък този човек, дали неговата позиция е правилна? Дали той/тя не греши? Защо иска тази промяна у вас?

Най-често употребяваната фраза в такива случаи е „Искам да ти помогна”. Аз бих се учудила, ако някой иска да ми помогне просто така. И дали изобщо имам нужда от помощ?

Дори най-близките трябва да знаят, че вие сте личност и отдавна не сте в детските си години. Всеки има собствена позиция спрямо себе си – мнение за себе си. Ако има неща, които би ви се искало да промените, защо някой трябва да ви помага, след като вие сами можете да го направите и още повече знаете точно какво да промените. Трябва ли да се съобразите с чуждото мнение?

Никой не ви познава толкова добре, колкото вие самите се познавате. Вие знаете проблемите си най-добре. Знаете своите недостатъци и само вие можете да ги промените. Който и друг да се опита да го направи, няма да успее, ако вие не му позволите и не искате това. Всъщност, изобщо защо трябва да го прави някой друг?

Тези питанки ми се въртят в главата, по повод думите на един човек, че трябва да променя себе си... Аз обаче не мисля, че го искам!

Седнахме в едно заведение и той започна да ми обяснява, колко съм била прекрасна, но въпреки всичко трябвало той да ми помогне да се променя. Определено има неща, които смятам, че трябва да променя, но не всичко.

Всеки човек има кусури. Няма идеални хора. Възнамерявам да остана себе си! Смятам се за личност. Човек със собствени позиции, стил и индивидуалност. Около мен има достатъчно хора, които оценяват това. От къде на къде някой, който познавам от твърде скоро, ще ми казва, че имам нужда да променя целите и личността си, че чак и външния си вид? Да бе!

В много редки случаи съм била егоист, никога не съм пренебрегвала чуждото мнение, но мразя да ми налагат. Това е нещото, което може да ме изкара от равновесие!

Въпросната персона няма хора около себе си, има достатъчно време, да намери себеподобни, но не може, защото явно и преди се е опитвала да наложи своето мнение и да променя хората. От такива хора, съвети не желая! Правя си изводи, че когато един човек няма приятели, провалил е личният си живот и се самоизтъква при всяка възможност, значи в характера му нещо куца. Не съм аз тази, която трябва да се промени! По-скоро бих казала на същия, да си погледне в собствената паница, от колкото да се прави на опитен и всезнаещ. Да не се опитва да налага мнението си на хора, които вече са изградени личности и имат достатъчно мозък в главата си, за да преценят кога има нужда от тази промяна и кога не. Не желая да губя самоличността си! Това се харесва на хората около мен и ако го променя, не съм сигурна дали промяната ще е в моя полза.

Бих казала на всеки с подобен проблем, просто да се опита да запази дистанция от такива хора. Те искат да ви моделират по техен начин, който едва ли съвпада с вашата ценностна система. Не е нужно да се съобразявате с някого, само защото ви е много близък, или чувате неща от него, в които има известна доза истина. Най-вярната и най-адекватна оценка за вас е тази, дадена ви от хората, които ви обичат. А един човек, който обича, никога няма да иска да се меси в личния ви живот и да желае да се промените – просто защото той ви е приел такива, каквито сте. Истинската любов не позволява налагане на мнение. Никой, който ви обича истински, няма да си позволи да ви се налага или да ви променя!

Винаги съм била на мнение, че човек трябва да има индивидуалност. Трябва да отстоява позициите си и за защитава своите морални ценности – това го прави личност!





Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dmv - Един бърз коментар-Само несигу...
12.05.2011 13:46
Един бърз коментар-Само несигурните в себе си хора,се опитват да променят другите.Поздрави
цитирай
2. mikino - Един бърз коментар-Само несигу...
12.05.2011 13:58
dmv написа:
Един бърз коментар-Само несигурните в себе си хора,се опитват да променят другите.Поздрави

Така е. И такива, които не могат да намерят себе си също. Тръсят такива качеста у другите, които те нямат.
цитирай
3. hristo27 - Някъде бях прочел една мисъл - &q...
12.05.2011 14:12
Някъде бях прочел една мисъл - "Само неуверените хора не могат или не искат да приличат на себе си."
цитирай
4. sparotok - промяна
12.05.2011 17:14
Едно от най-важните неща е да успееш да останеш себе си!

Има разлика между промяна и развитие. Развитието е просто осъвършенстване на качествата ни. Личния характер е нещо, което трябва да се уважава, не можем просто ей така да искаме от хората да се променят....често заради нас...

Остани себе си!
цитирай
5. pagan - Не бих искал да променям никого,
12.05.2011 22:21
ако става въпрос за лични качества или недостатъци, просто ги приемам или не.
Но ако става въпрос за политиКВЕНИци, бюрократи, рекламодатели, които ми предлагат "анален комфорт", хора, които ме крадат, искам да им сменя физиономията, чейнето, и др.части на тялото!
цитирай
6. mikino - 5. pagan
13.05.2011 09:23
ААаа, за мутрите съм 100% съгласна, даже подкрепям идеята! Иначе, в постинга става дума за неща от личен характер. За тези, които все още са личности и си имат работа с някой, който не им мисли доброто, обяснявайки им, че трябва да се променят.
цитирай
7. hamstera - Добро утро мацка!
13.05.2011 09:33
Не съм влизал вчера изобщо, та днес вече съм на линия.
Дам, абсолютно съм съгласен с теб! Никой и по никакъв начин, няма право да дава оценки, да манипулира и да променя хората. Ти сама го казваш - никой не е съвършен. Като не е, да се опита първо себе си да оцени, да промени това, което той има да променя. Когато срещу мен застане един почти съвършен човек, тогава бих се замислил да ли да го послушам, иначе в никакъв случай и по никакъв начин няма да ме накарат да слушам някой си, който даже е по-зле във всяко отношение от мен. Още повече: имаш приятели, семейство и хора, които те подкрепят и товае напълно достатъчно. Можеш да слушаш съветите им, но винаги спазвай собствените си принципи, защото дори и най-близките грешат.
За лИбофтЪ, също съм съгласен - никой, който обича няма да иска да променя половинката си защото така я харесва и тя му е най-скъпото и най-прекрасното. Никой нормален няма да тръгне да променя нещо, което го дарява със щастие, дори само с присъствието си.
Готин ден и весела почивка!
цитирай
8. alexs - Понякога трябва да се помага но в добрия смисъл
13.05.2011 15:48
Всеки допуска грешки
Понякога и другия трябва да бъде разбран или обратно.
А не само да се гледа от своята камбанария.
Разбира се ако има такъв разговор трябва да се подчертае "че това си е твоя работа"
И да бъде проведен дискретно. А не както някои искат публично с цел омаскаряване!
Аз бих ислушал такива мнения понякога хората виждат и мои грешки и добронамерено ми казват.
А пък дали трябва да се променям аз ще си решавам.
Приятен ден mikino

П.П. А това, че се противопоставяш на някои монополи като МТЕЛ много ми харесва Милена
цитирай
9. pagan - Ако действително някой близък има нужда от промяна,
13.05.2011 16:42
се опитвам да му го кажа АРГУМЕНТИРАНО! Например един приятел с който сме съученици и колеги от дълги години се пропи и аз му казах:- Приятели сме, но когато пийнеш, ставаш друг човек, а другия не ми харесва! Иначе няма никакъв смисъл да променям жена си да речем, защото (даже и да успея), ще я направя предвидима и това няма да ми харесва, защото ще ми е скучно с нея. Все пак аз искам да контактувам с човек със свободна воля не- робиня! Ако искам някой само за слугуване, ще си наема. Затова си мисля, че головодниците, които хем не могат да се грижат за себе си, хем нямат пари (щото ги мързи), именно те се опитват от бъдещата си жена да направят втора майка, слугиня и т.н., а това си е чист едипов комплекс.
цитирай
10. mikino - Алекс,
14.05.2011 11:18
благодаря, че намина! Не казвам, че и аз не се заслушвам понякога. Има полза. Но смятам, че агресивното даване на съвети, граничи с нахалство и наглост, породена от желанието да направиш човека по свой модел. За това пиша и постинга.
цитирай
11. mikino - Паган,
14.05.2011 11:20
За такива случаи, като алкохолизъм, наркомания и др. подобни, да. Съгласна съм да се опитам да помогна, но пак всичко зависи от самия човек. Ако той не иска да се промени и така му харесва, каквото и да правиш той ще си остане същия.
цитирай
12. pagan - Абсолютно!
14.05.2011 14:32
Насила хубост не става!
цитирай
13. virtu - Микинче , кой иска да те променя ?
16.05.2011 16:00
Кажи му , че е кауза пердута ! Ха ха !
цитирай
14. mikino - Кажи му, че е кауза пердута ! Ха ха ...
16.05.2011 16:39
virtu написа:
Кажи му , че е кауза пердута ! Ха ха !

Един тип, който реши, че може да ми въздейства само от една среща хахахахха. Най-смешното беше, че срещата беше на тема работа и изобщо темата за мен, не бе уместна хахахахха! Такива с лопата да ги ринеш!
цитирай
15. анонимен - "Винаги съм била на мнение, че ...
30.05.2011 11:55
"Винаги съм била на мнение, че човек трябва да има индивидуалност. Трябва да отстоява позициите си и за защитава своите морални ценности – това го прави личност!"

Поне докато не осъзнае някоу нещица ;))))
цитирай
16. анонимен - Изпитал съм го. И уви, продължавам ...
29.08.2011 19:51
Изпитал съм го.И уви,продължавам да го срещам отново и отново. Когато някой се подаде на такъв натиск от страна на социума, се казва,че е конформист ,а това чувство на подтик да жертваш част от есенциалният си аз се нарича чувство за конформизъм.Искаме го или не,обществото има същата структура, каквато имат и култовете и сектите -прочетете кои са критериите за култове и секти от спецовете по темата и направете сравнение и с "официалната" религия и със социалноте и научните институции,да не говорим за държавата.Обществото се индоктринира по същият начин ,по който и култовете и сектите. Но повечето хора не го осъзнават,за тях подобна идея би била кошмар. Защото не могат да живеят ,функционират извън масата,ако щете-стадото. Уви, всички сме малко или много така ,имаме стаден инстинкт. Само по себе си това не е нито добро , нито лошо.Всички имаме нужда от група,дали ще е колектив,дали ще е екип,дали ще е отбор или войска-все тая. Много е трудно да вирееш изолиран.Проблема идва,когато групата е създадена от индивиди с малка или никаква осъзнатост и усещане за себе си.От това се възползват и управляващите и другите "силни на деня".Изкуството за манипулация над масите е огромна наука ,смятам да й посветя известно време. Но това,което ще науча и евентуално прилагам е нищо в сравнение с уменията на хора, на които това е професия. Когато някой се опитва да те промени ,да ти насажда дадени идеи,вярвания и принципи,той не ги е измислил.Получил ги е от друг човек или група,те на своя страна от друго място и т.н.Във социалната среда вървят всякакви подобни психологически програми ,досущ като вируси.И тъй като създателите им,които са отговорни за тяхното формулиране са наистина виртуози,те са направили тия програми да търсят начини да се самовъзпроизвеждат.Погледнете само рекламите по телевизията и ще разберете за какво говоря, пък и дейността на медиите въобще. И има два варианта-загубваш себе си или ставаш аутсайдер. Доста често програмите формират омраза при "неподчинение".
цитирай
17. mikino - "Винаги съм била на мнение, че ...
29.08.2011 20:17
анонимен написа:
"Винаги съм била на мнение, че човек трябва да има индивидуалност. Трябва да отстоява позициите си и за защитава своите морални ценности – това го прави личност!"

Поне докато не осъзнае някоу нещица ;))))

Доста е трудо да си личност, но си заслужава!
цитирай
18. анонимен - . . . та повечето хора правят всичко ...
29.08.2011 20:30
...та повечето хора правят всичко това съвсем неосъзнато и неволно.Те самите са манипулирани и моделирани. Но смятам,че е полезен опитът ,когато веднъж или два пъти се подадеш на подобно влияние. разбираш,че няма по-ценно от самия теб.
цитирай
19. mikino - . . . та повечето хора правят всичко ...
30.08.2011 10:02
анонимен написа:
...та повечето хора правят всичко това съвсем неосъзнато и неволно.Те самите са манипулирани и моделирани. Но смятам,че е полезен опитът ,когато веднъж или два пъти се подадеш на подобно влияние. разбираш,че няма по-ценно от самия теб.

Човек се поддава на влияние, ако не е открил себе си. Когато сам тръгнеш да се опознаваш и постепенно откриваш неща, които не си подозирал, че можеш, да се повлияеш означава да пренебрегнеш себе си. Убедена съм, че никога не би се поддал на влияние, ако си на ниво самоопознаване, просто защото не ти е необходимо :)
цитирай
20. анонимен - r166
22.01.2012 14:27
А когато голяма част от хората ти с приятелски отношения или други, искат да промениш конкретно нещо по външния си вид (не от характера), кога загубваш себе си? Кого си изградил като личност и как да запазиш себе си?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mikino
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2985014
Постинги: 294
Коментари: 5491
Гласове: 9209
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031