Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.07.2011 15:09 - За силата на словото
Автор: mikino Категория: Лични дневници   
Прочетен: 15150 Коментари: 25 Гласове:
25


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Отново здравейте на всички!

Днес времето е прекрасно и още от заранта ме накара да се усмихна. Въпреки това, не преставам да мисля за много неща, които интересуват не само мен, а всички ни. Един съблогър  http://nikstan.blog.bg/  ме накара да се замисля върху това, как може да повлияят думите и каква е силата им.

Аз мисля, че думите могат да бъдат много по силни от физическо насилие. Защо? Старите хора са казали: „Казана дума – хвърлен камък” и са били прави. Една изречена обида, дори неволно може да засегне толкова силно, че да се помни цял живот. Докато физическите травми отминават, помнят се, но когато се сетите за тях не ви боли. А обидата е като нож – всеки път, припомняйки си нечия обида срещу вас нещо ви пробожда някъде дълбоко в душата, особено ако е била изречена от близък.

В междучовешките отношения, вярвам на принципа: С думи можеш да спечелиш, но и с думи можеш да загубиш! Защо? Както може да се спечелят поддръжници с говорене  - общи теми, пресечни точки и т.н. така човек може да си докара и врагове. За да не пиша много – само погледнете блога и различните позиции, караниците и споровете. После погледнете рейтинга на хората с позиция и ще ме разберете.

В съвременният свят словото е сила, освен между нас самите, в обществото и в света като цяло. Прост пример: Известният сайт за икономически и финансови новини Bloomberg, публикува всяка казана дума, я от някой министър, я от икономист, я от политик. Ако следите курсовете на валутите, ще видите как след определени изказвания те се движат или нагоре или надолу. Тоест, думата е повлияла на икономическата обстановка. Да не говорим, че зависи и от кого е изречена – колкото е по-влиятелно съответното лице, толкова повече се влияе и курса на валутите. Същото може да се случи и на локално ниво – в определена държава примерно. Скоро четох, че в Гърция се носели слухове за връщане към драхмата /националната им валута/. На следващият ден всички гърци се юрнаха да си теглят спестяванията! Ето до какво може да доведе влиянието на словото!

Най-голям проблем за съвременния свят е достоверността на всяка информация. Медиите са тези, които обикновено първи обявяват някакво събитие или изказване. Ако е събитие, то би трябвало информацията за него да бъде проверена, а особено у нас се бърза и се пишат и говорят неща, които подвеждат хората. Ако е изказване е още по-страшно – много зависи от интерпретацията! Най-чистият начин е да се цитира, за да не се допуска грешно тълкуване. Малко от медиите у нас се стараят да цитират точно, а да не говорим, че от време на време информацията се поднася тенденциозно. Простичкият и обикновен човечец попива като гъба и рядко се старае да вникне дълбоко в представената му информация. Ето от това се възползват много от властимащите! Пускат своите пипала в някоя медия, а ако е и известна още по-добре, слагат свои хора там, за да може събитията да бъдат представени по начин, който ще подведе хората. Затова аз казвам, че на днешно време медиите са Четвъртата власт във всяка държава. Това, което ни казват е много силно! Влияе ни! Ако имаме истински демократични медии, които представят нещата обективно, хората щяха да знаят како всъщност се случва в държавата ни.

Другото, което мисля е, че медиите са за хората, а не за управниците. Работата на управниците е да управляват, а работата на медиите е да показват, дали управниците са си свършили работата и как. Казаното от Четвъртата власт, дава възможност на хората да си направят изводите и съответно или да похвалят властта или да я критикуват. Силата на една медия може да накара един народ да стигне до революция и в това съм убедена на 100%. Защо? Ами защото, представяйки обективно нещата, истинността на фактите ще накарат хората да се замислят и в случай, че има рязко разминаване с обещаното от властта и това, което получават, много бързо народа може да си вземе властта, така както я е дал на изборите. Когато действителността бъде прекарана през призма или нечия гледна точка се губи адекватната оценка на хората, за случващото се около тях. Всеки ходи на работа, грижи се за близки, върши още куп задачи и би било трудно да седне и да анализира някоя статия или новините по някоя телевизия примерно. Затова просто чете или гледа. Информацията влиза в мозъка му но само като факт. Това е опасното, когато няма обективни медии, а всичко е под шапката на властта. Ето защо по времето на така добре познатия ни соц - режим, бяха спирани медии с мнение, различно от това на управляващата БКП. Така е било навсякъде, където е „царувал” този режим. Липсата на различни позиции в публичното пространство, особено когато е за много дълъг период от време промива мозъци на поколения. Дава отпечатък в развитието на нациите и когато назрее момента, това да се промени е много трудно. Такива хора не могат да бъдат обединявани, лесно могат да се манипулират и зомбират.

Факт е, че словото е навсякъде и е силно /дори в рекламите – там можете да усетите най-ясно това въздействие върху хората/ . Целта на този постинг е по-скоро да започнем по-често да се замисляме, върху това какво чуваме и четем. Да не се оставяме да ни лъжат. Когато знаем истината, да я казваме и да я разпространяваме. Така ще запазим себе си и околните от манипулация. Колкото повече се говори, толкова повече хора започват да вникват в нещата – това също е сила – силата на говорещия /пишещия/. В него е оръжието, ако добре го използва и знае как ще постигне ефекта на влиянието, най-важното е да бъде обективен! Може и да си навреди, но ще е изпълнил мисията си!

Весел следобед на всички!

 





Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kaktuscho - Имаше един термин. . . . . манипулция ...
07.07.2011 15:29
Имаше един термин ..... манипулция на общественото мнение. Тя се прилага под една или друга форма без значение над колко индивида, къде и кога но зад нея винаги има цел. Във всяка информация която се изнася в медиите има известна доза субективизъм, но когато това се прави с определена цел - играта с факти се превръща в манипулация.
цитирай
2. hamstera - Пак се целиш точно в центъра!
07.07.2011 15:30
Бях писал за медииния курвалък, но ти си по-мека. Евала!
Думите са силно нещо. Силни са най-много когато ги изричаш от сърце. Е аз казвам:
Продължавай да пишеш така! Подкрепям думите ти!
цитирай
3. mikino - Имаше един термин. . . . . манипулция ...
07.07.2011 15:35
kaktuscho написа:
Имаше един термин ..... манипулция на общественото мнение. Тя се прилага под една или друга форма без значение над колко индивида, къде и кога но зад нея винаги има цел. Във всяка информация която се изнася в медиите има известна доза субективизъм, но когато това се прави с определена цел - играта с факти се превръща в манипулация.

Всеки път, когато гледам новините по националната телевизия се убеждавам точно в това! Играят дори с подредбата на събитията!
цитирай
4. mikino - Бях писал за медииния курвалък, но ...
07.07.2011 15:36
hamstera написа:
Бях писал за медииния курвалък, но ти си по-мека. Евала!
Думите са силно нещо. Силни са най-много когато ги изричаш от сърце. Е аз казвам:
Продължавай да пишеш така! Подкрепям думите ти!

Благодаря! Ама една птичка пролет не прави! Ти и всички останали също трябва да пишете! Пишете за теми, които засягат хората, обсъждайте ги! Забравете личните неща и дайте път на истината! Знам, че ти го правиш, има и други, но се малко!
цитирай
5. mikino - Език кости няма - кости троши! ...
07.07.2011 15:56
анонимен написа:
Език кости няма - кости троши!

Благодаря ти!
цитирай
6. lisichka - Език кости няма - кости троши! Ах ...
07.07.2011 16:03
анонимен написа:
Език кости няма - кости троши!

Ах колко много ме е страх...
Ти вземи ми строши костите пък аз ако не ти еба майката на цялата фамилия от отвъдното!
Знаеш че мога да го направя!
цитирай
7. hamstera - http://www. youtube. com/watc...
07.07.2011 16:08
nikstan написа:
http://www.youtube.com/watch?v=m9d2EUdLKLQ -ГЕОРГИ ХРИСТОВ *** НЯМАМ НУЖДА ОТ МНОГО ПРИЯТЕЛИ*FRIENDS .............ПОЗДРАВ и пак се замисли..

Но живее сред други хора нали?
цитирай
8. hamstera - Бях писал за медииния курвалък, но ...
07.07.2011 16:08
mikino написа:
hamstera написа:
Бях писал за медииния курвалък, но ти си по-мека. Евала!
Думите са силно нещо. Силни са най-много когато ги изричаш от сърце. Е аз казвам:
Продължавай да пишеш така! Подкрепям думите ти!

Благодаря! Ама една птичка пролет не прави! Ти и всички останали също трябва да пишете! Пишете за теми, които засягат хората, обсъждайте ги! Забравете личните неща и дайте път на истината! Знам, че ти го правиш, има и други, но се малко!

Ще пиша, никой не е казал, че ще спра, само защото не съм удобен на някои!
цитирай
9. mikino - http://www. youtube. com/watc...
07.07.2011 16:13
nikstan написа:
http://www.youtube.com/watch?v=m9d2EUdLKLQ -ГЕОРГИ ХРИСТОВ *** НЯМАМ НУЖДА ОТ МНОГО ПРИЯТЕЛИ*FRIENDS .............ПОЗДРАВ и пак се замисли..

Така е, прав си, но понякога ИСТИНСКИЯТ приятел "в нужда се познава"! А разбираш кога имаш истински приятели, когато изпаднеш в ситуация, в която не можеш да се справиш сам. Аз също не съм привърженик на многото приятели - имам точно двама души истински приятели, но знам, че мога да разчитам на тях. А чувството е взаимно. Дето се казва, да имаш с кой поне една бира да изпиеш, да си изплачеш мъките и д абъдеш разбран. Не винаги семейството ти може да ти даде това, което дават приятелите. В тяхно лице можеш да срещнеш подкрепа!
цитирай
10. mikino - Език кости няма - кости троши! Ах ...
07.07.2011 16:17
lisichka написа:
анонимен написа:
Език кости няма - кости троши!

Ах колко много ме е страх...
Ти вземи ми строши костите пък аз ако не ти еба майката на цялата фамилия от отвъдното!
Знаеш че мога да го направя!

Защо? Какво печелиш Лисе? С тази агресия и силни думи... Този дори е анонимен, не се хаби!
цитирай
11. hamstera - Език кости няма - кости троши! Ах ...
07.07.2011 16:21
mikino написа:
lisichka написа:
анонимен написа:
Език кости няма - кости троши!

Ах колко много ме е страх...
Ти вземи ми строши костите пък аз ако не ти еба майката на цялата фамилия от отвъдното!
Знаеш че мога да го направя!

Защо? Какво печелиш Лисе? С тази агресия и силни думи... Този дори е анонимен, не се хаби!

:))))) Има сили, хаби ги!
цитирай
12. mikino - Въпреки всичко, " коте" ...
07.07.2011 16:28
nikstan написа:
Въпреки всичко, " коте" -Мик ,в блога имаш за приятел "мечока" Ник " :))))))


:))))))))
Коте и мече - готино! Ще си направим зоопарк хахаха!
цитирай
13. lisichka - За него не съм анонимна
07.07.2011 16:29
mikino написа:
lisichka написа:
анонимен написа:
Език кости няма - кости троши!

Ах колко много ме е страх...
Ти вземи ми строши костите пък аз ако не ти еба майката на цялата фамилия от отвъдното!
Знаеш че мога да го направя!

Защо? Какво печелиш Лисе? С тази агресия и силни думи... Този дори е анонимен, не се хаби!

В тази държава прогреса никога няма да дойде, докато подобни охлюви се опитват да ни държат в ръцете си със страха.
Ще говоря и ще върша това което намирам за парвилно, а една приятелка ми каза веднъж:
Бях в чужбина в хотел, изведнъж задруса яко земетресение и не можах да отворя вратата да изляза- заклещила се е . Тогава си помислих, че ще умра и ме обхвана абсолютен непукизъм и безразличие. И от други съм чувала, че настъпването на смърта е блаженство. Бог е помислил за всичките ни страдания, като вече има сериозни изказвания, че адът е тук на земята.
цитирай
14. mikino - Език кости няма - кости троши! Ах ...
07.07.2011 16:41
lisichka написа:
mikino написа:
lisichka написа:
анонимен написа:
Език кости няма - кости троши!

Ах колко много ме е страх...
Ти вземи ми строши костите пък аз ако не ти еба майката на цялата фамилия от отвъдното!
Знаеш че мога да го направя!

Защо? Какво печелиш Лисе? С тази агресия и силни думи... Този дори е анонимен, не се хаби!

В тази държава прогреса никога няма да дойде, докато подобни охлюви се опитват да ни държат в ръцете си със страха.
Ще говоря и ще върша това което намирам за парвилно, а една приятелка ми каза веднъж:
Бях в чужбина в хотел, изведнъж задруса яко земетресение и не можах да отворя вратата да изляза- заклещила се е . Тогава си помислих, че ще умра и ме обхвана абсолютен непукизъм и безразличие. И от други съм чувала, че настъпването на смърта е блаженство. Бог е помислил за всичките ни страдания, като вече има сериозни изказвания, че адът е тук на земята.

Абсолютно вярно!!!! Че прогрес няма да има, ако мълчим - така е! Че адът е тук също е вярно! Въпросът е как да си го направим по-добър за живеене. Все пак живеем тук и сега и ако продължаваме с това униние и бездействие и слушане на тъпотии и лъжи, няма да заживеем по-добре.
цитирай
15. анонимен - Микино и Хамстера пак се свалят:)
07.07.2011 16:55
Микино и Хамстера пак се свалят:)
цитирай
16. mikino - Микино и Хамстера пак се свалят:...
07.07.2011 17:00
muroto написа:
Микино и Хамстера пак се свалят:)

Глупак! Аз не се заигравам с женени мъже! Айде да ми се разкараш от блога, ак оне пишеш по темата! Следващият ти коментар ще бъде изтрит, ако продължиш!
Изчезни, ако темата не те вълнува!
цитирай
17. yotovava - Преди години работех като репортер и редактор.
07.07.2011 17:13
В зората на демокрацията, а тогава бях и много млада, се оказа, че всеки може да извади достатъчно количества доводи да защити една теза. И двете страни. Всяка една вадеше доводи и защитаваше позициите си. А ние бяхме по средата. По средата е редовият гражданин, който в един момент просто маха с ръка.
Постулат в журналистиката е, че не може по изваден от контекста цитат да се правят анализи. Но той се спазва само от истинските журналисти. А другото - другото е чиста проба манипулация.

Поздрави, Микино.
Валя
цитирай
18. mikino - В зората на демокрацията, а тогава ...
07.07.2011 17:15
yotovava написа:
В зората на демокрацията, а тогава бях и много млада, се окщаза, че всеки може да извади достатъчно количества доводи да защити една тиза. И двете страни. Всяка една вадеше доводи и защитаваше позициите си. А ние бяхме по средата. По средата е редовият гражданин, който в един момент просто маха с ръка.
Постулат в журналистиката е, че не може по изваден от контекста цитат да се правят анализи. Но той се спазва само от истинските журналисти. А другото - другото е чиста проба манипулация.

Поздрави, Микино.
Валя

Малко са истинските и там ни е проблема!
Поздрави и на теб Вале!
цитирай
19. анонимен - Мишле, здрасти! Така е. Думите убиват, думите и побеждават
07.07.2011 17:27
Поздрав за тебе и цялата банда приятели! Много се различавате от голям куп ваши връстници. Слава Богу!
Лисичката какви ги плещи? :-)))))))))))))) Ще ти се явява нощем ли? Абе, ей! Работа имам! :-))))))))))))) Лисичке, ако го можеш тоя номер с явяването, намини насам, до клавиатурата има списък със задачи.
цитирай
20. mikino - Поздрав за тебе и цялата банда пр...
07.07.2011 17:48
katana написа:
Поздрав за тебе и цялата банда приятели! Много се различавате от голям куп ваши връстници. Слава Богу!
Лисичката какви ги плещи? :-)))))))))))))) Ще ти се явява нощем ли? Абе, ей! Работа имам! :-))))))))))))) Лисичке, ако го можеш тоя номер с явяването, намини насам, до клавиатурата има списък със задачи.

ХАХАХАХА! Буе тука всеки е с мнение! Важното е да има разговор!
цитирай
21. lisichka - Ако е във възможностите ми да свъша задачите и си платиш добре, съм на твоите услуги.
07.07.2011 17:55
katana написа:
Поздрав за тебе и цялата банда приятели! Много се различавате от голям куп ваши връстници. Слава Богу!
Лисичката какви ги плещи? :-)))))))))))))) Ще ти се явява нощем ли? Абе, ей! Работа имам! :-))))))))))))) Лисичке, ако го можеш тоя номер с явяването, намини насам, до клавиатурата има списък със задачи.

Тутката за илядо лева цинцарлък голем си го вкара.
Хак да му у сега!
цитирай
22. анонимен - Да бе да! Хем ще ме плашиш нощем, хем и пари искаш.
07.07.2011 19:10
Ти ще ме плашиш, аз ще треперя, а ти ще посвършиш нещо.
цитирай
23. darcy - Финалът на темата
07.07.2011 19:26
mikino написа:
Факт е, че словото е навсякъде и е силно /дори в рекламите – там можете да усетите най-ясно това въздействие върху хората/ . Целта на този постинг е по-скоро да започнем по-често да се замисляме, върху това какво чуваме и четем. Да не се оставяме да ни лъжат.


доказва обратното на началото - ако човек мисли над казаното/написаното по негов адрес или по адрес на друг, публична личност примерно, тогава думите губят влиянието си. Достатъчно е да се информираме, за да няма пострадали от словото.
Друг е въпросът ако си публична личност и напишат за теб нещо вярно, тогава съм съгласна, че е възможно да съсипят имиджа, нерядко и живота ти чрез думи.

Колкото до обидите - от тях боли единствено ако идват от близък човек, някой на когото си имал доверие.
цитирай
24. lulu240 - От тази гледна точка медиите са с...
07.07.2011 23:04
От тази гледна точка медиите са сила, но според мен не трябва да се влияем изцяло от тях и доколкото можем да се абстрахираме от това което ни поднасят,за да не изгубим съвсем самопреценката си.
цитирай
25. pagan - Един постинг на Босия, ми даде тема за размисъл по въпроса за журналистиката!
08.07.2011 01:50
И осъзнах, какви са журналистите. Има 4 вида: "журналИжещи"-(с партията на власт), "журналЪжещи"-(от опозицията), "журнаЛАПАЩИ"-(от жълтата преса) и "журнаЛИПСВАЩИ"!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mikino
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2984777
Постинги: 294
Коментари: 5491
Гласове: 9209
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031