Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2010 13:44 - Незаконна ли е цената на билетите в София?
Автор: mikino Категория: Политика   
Прочетен: 2842 Коментари: 16 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

На 20.10.2010г. Върховният административен съд постанови като незаконно приетата цена от 1 лв. на билета за градски транспорт в София, която беше гласувана от Столичния общински съвет на 12 юни 2008 г. При тези условия билетът сега трябва отново да стане 70 ст.

Поскъпването на билета с 30 ст. с Наредба от юни 2008 г. не е икономически обосновано. Това каза още Цветков, позовавайки се на мотивите на съда. „Тогавашният мотив на Велизар Стоилов беше, че горивата на световните пазари са скочили с 30 процента и той затова вдига цената на билета. Как се компенсират гражданите, които съвестно са изпълнявали и са плащали незаконосъобразните цени", каза Цветков.

Как ще бъдат компенсирани потребителите е юридически въпрос, но със сигурност сега билетът няма да поевтинява, защото решението на съда засяга наредба, която е изцяло отменена с нова такава и вече не съществува в правния мир. Това каза общинският съветник Елен Герджиков. „Не виждам абсолютно никаква причина да се поема каквато и да е политическа отговорност. По мои спомени обосновка имаше. Никакъв смисъл няма да се обжалва нещо, което не съществува. Единственият начин да бъде компенсиран един човек е той да си потърси правата в съда, където трябва да докаже, че е ползвал, тоест трябва да си пази транспортният документ от този момент", каза той.

Вероятно потребителите, които са купували билети от 1 лв. през този период няма да спечелят евентуално дело в съда, защото в Закона за държавната отговорност за причинени вреди не предполага обезщетяване на икономически щети.

Ако съдът постанови на Центъра за градска мобилност да изплати обезщетение или да намали цената на билета, то това ще намали приходите на дружеството, каза неговият управител Николай Костов.

ВАС напълно приема доводите на жалбоподателите и на първоинстанционния съд, че решението на СОС е взето в нарушение на Закона за нормативните актове. Грешката на градския парламент е, че е приел увеличение на цените без задължителната финансова обосновка. Това означава, че поне за период от 80 дни през 2008 г., когато влиза в сила нова наредба за транспорта, Столичната компания за градски транспорт е генерирала незаконни приходи, възлизащи над 20 милиона лева. Спорен е въпросът е дали цената е незаконна и до този момент, тъй като не е променяна, а и все още е финансово необоснована.

Още по време на дебатите общински съветници от ДСБ и БСП обясниха на тогавашния кмет Бойко Борисов и мнозинството на ГЕРБ, че приемат нови цени без обосновка. Според изчисленията на опозицията към средата на 2008 г. себестойността на билета бе 0.43 ст., а цената му скача до 0.95 ст. след добавянето на всички обосновани или не транспортни преференции.

И няколко дни по-късно /днес/ нашите „умници” решиха да опитат нови мерки за намаляване на пътуването гратис в градския транспорт в София ще въведе Столичната община, съобщи заместник-кметът Любомир Христов.

В началото те ще бъдат въведени експериментално само по една линия, но ако покажат набелязания резултат, ще навлязат в масова употреба.

От началото на ноември след влизането в сила на сливанията на маршрути по шест от автобусните линии пътниците по новата линия № 69 /за Бистрица и Железница/ ще се качват в автобуса само от първата врата, а от останалите ще слизат.

Първоначално в превозните средства ще има и служители на Центъра за градска мобилност, а при влизането в автобуса пътниците ще трябва да представят на шофьора карта за пътуване или да купят билет, ако нямат такъв, поясни Христов.

Всеки десети жител на столицата пътува гратис в градския транспорт, сочи проучване. Най-голям бил делът на нарушителите в автобусите.

И сега какво? Някой може ли да ми обясни кой е прав и кой е крив?

Като въпросната компания за градска мобилност масово оправдава контрольори за побой, оправдава циганите, пътуващи гратис, а търси глоби от обикновени хорица! Столичната община си гледа кефа и изобщо не се интересува от безредието, а инак търси пари от хората!




Тагове:   незаконна,


Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. panazea - А тези управници пътуват ли с градски транспорт , за да видят какъв АД е?
27.10.2010 13:53
Вътре можеш да се удушиш! Натъпкано с хора и няма въздух?
Като как ще ни задължат да се качваме и слизаме , като отникъде не можеш да се промушиш? Те къде живеят тези хора? На Луната ли?
цитирай
2. mikino - panazea :)
27.10.2010 14:02
Очевидно живеят някъде другаде. За Луната не съм сигурна, защото там няма какво да се краде все още.
цитирай
3. benra - градски транспорт-ужас!
27.10.2010 14:16
Аз пътувам с метро, което вече 7 години ме спасява от тормоза на градския транспорт. Обикновено купувам карта, което пък прави цената по-поносима. И въпреки това не смятам, че тя е адекватна на градския ни транспорт като цяло.Нито отговаря на качеството и редовността му, нито е адекватно на доходите на българина
цитирай
4. анонимен - да ви научат да плащате, тогава ще ...
27.10.2010 14:24
да ви научат да плащате, тогава ще има пари за всичко
цитирай
5. анонимен - вече е време софийска община да в...
27.10.2010 14:26
вече е време софийска община да вземе истински мерки за увеличаване на събираемостта на приходите от градския транспорт.
цитирай
6. анонимен - време е вече да се сложи край на гр...
27.10.2010 14:27
време е вече да се сложи край на гратисчийството. То е най-големият проблем на софийския транспорт.
цитирай
7. mikino - да ви научат да плащате, тогава ще ...
27.10.2010 14:30
анонимен написа:
да ви научат да плащате, тогава ще има пари за всичко

Е та аз като си плащам какво? Да не би да се возя комфортно? До сега да са събрали пари за подновяване и да са забравили! Проблема е в крадливите гуши драги!
цитирай
8. mikino - време е вече да се сложи край на гр...
27.10.2010 14:31
анонимен написа:
време е вече да се сложи край на гратисчийството. То е най-големият проблем на софийския транспорт.

Ама да проверяват всички, не избирателно!!!
цитирай
9. анонимен - време е вече да се сложи край на гр...
27.10.2010 14:35
mikino написа:
анонимен написа:
време е вече да се сложи край на гратисчийството. То е най-големият проблем на софийския транспорт.

Ама да проверяват всички, не избирателно!!!


Не трябва да се "проверява", а да се "таксува" И, о чудеса - няма глоби!
цитирай
10. mikino - време е вече да се сложи край на гр...
27.10.2010 14:39
анонимен написа:
mikino написа:
анонимен написа:
време е вече да се сложи край на гратисчийството. То е най-големият проблем на софийския транспорт.

Ама да проверяват всички, не избирателно!!!


Не трябва да се "проверява", а да се "таксува" И, о чудеса - няма глоби!

И на това съм съгласна, стига цената да отговаря на условията и да няма "нетаксувани"!
цитирай
11. анонимен - Ако се таксува огромния софийски ...
27.10.2010 14:41
Ако се таксува огромния софийски поток, ще има пари. Оплаквате се, че "Фирмата"(рейса) е натъпкана с "клиенти", а пък в същото време няма приходи! Как става така? Всяко предприятие се бори за клиенти...явно тези "клиенти" само се тъпчат, а не плащат"
цитирай
12. makont - Брей, че защитници,
27.10.2010 15:19
да не сте от СКГТ! Или сте си сложили розови очила и не усещате студа, трещенето, лошата миризма в градския транспорт! Може би за Вас пускат правителствения Фалкон да ви врътка из града. Браво Микино, много си права, но както се казва, какво от това. У нас всичко е на принципа кучето си лае, керванът си върви! Преди две седмици автобус отнесе предната врата на колата на сина ми и избяга от местопроизшествието, може би е бил и леко подпийнал. И това влиза в цената на билета!
цитирай
13. cindy - Нищо няма да стане :(
27.10.2010 21:38
Няма да върнат цената, а ще я увеличат!
цитирай
14. mikino - Ако се таксува огромния софийски ...
28.10.2010 08:57
анонимен написа:
Ако се таксува огромния софийски поток, ще има пари. Оплаквате се, че "Фирмата"(рейса) е натъпкана с "клиенти", а пък в същото време няма приходи! Как става така? Всяко предприятие се бори за клиенти...явно тези "клиенти" само се тъпчат, а не плащат"

Леко си в грешка - пари има, но потъват нейде из джобовете на някой! По същата логика изчезват и парите от "Синя зона" и глобите от "Паркинги и гаражи"! Направи си проста сметка и ще видиш за какво говоря!
цитирай
15. tili - Да си кажа правичко -
28.10.2010 11:15
на мен градските трамваи и метрото ми харесват. От години се придвижвам с кола, но от известно време започнах да я избягвам в града - то е ад! И сега си седя в празното трамвайче и злорадо гледам задръстването при Стадиона:)))
А за цената - не знам. Редно е да пуснат гратис пътувания за някакъв период от време - за компенсация. Мечтиии...
цитирай
16. mikino - на мен градските трамваи и метрото ...
28.10.2010 12:00
tili написа:
на мен градските трамваи и метрото ми харесват. От години се придвижвам с кола, но от известно време започнах да я избягвам в града - то е ад! И сега си седя в празното трамвайче и злорадо гледам задръстването при Стадиона:)))
А за цената - не знам. Редно е да пуснат гратис пътувания за някакъв период от време - за компенсация. Мечтиии...

Хаха! Това ми звучи като една известна песен от близкото минало на Богдана Карадочева - София, Моя Любов. Ем мръсни, ем прашни ма си ги обичаме хахаха!
Да това за цената е много оригинално предложение! Благодаря, че намина!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mikino
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2992417
Постинги: 294
Коментари: 5491
Гласове: 9209
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930