На 20.10.2010г. Върховният административен съд постанови като незаконно приетата цена от 1 лв. на билета за градски транспорт в София, която беше гласувана от Столичния общински съвет на 12 юни 2008 г. При тези условия билетът сега трябва отново да стане 70 ст.
Поскъпването на билета с 30 ст. с Наредба от юни 2008 г. не е икономически обосновано. Това каза още Цветков, позовавайки се на мотивите на съда. „Тогавашният мотив на Велизар Стоилов беше, че горивата на световните пазари са скочили с 30 процента и той затова вдига цената на билета. Как се компенсират гражданите, които съвестно са изпълнявали и са плащали незаконосъобразните цени", каза Цветков.
Как ще бъдат компенсирани потребителите е юридически въпрос, но със сигурност сега билетът няма да поевтинява, защото решението на съда засяга наредба, която е изцяло отменена с нова такава и вече не съществува в правния мир. Това каза общинският съветник Елен Герджиков. „Не виждам абсолютно никаква причина да се поема каквато и да е политическа отговорност. По мои спомени обосновка имаше. Никакъв смисъл няма да се обжалва нещо, което не съществува. Единственият начин да бъде компенсиран един човек е той да си потърси правата в съда, където трябва да докаже, че е ползвал, тоест трябва да си пази транспортният документ от този момент", каза той.
Вероятно потребителите, които са купували билети от 1 лв. през този период няма да спечелят евентуално дело в съда, защото в Закона за държавната отговорност за причинени вреди не предполага обезщетяване на икономически щети.
Ако съдът постанови на Центъра за градска мобилност да изплати обезщетение или да намали цената на билета, то това ще намали приходите на дружеството, каза неговият управител Николай Костов.
ВАС напълно приема доводите на жалбоподателите и на първоинстанционния съд, че решението на СОС е взето в нарушение на Закона за нормативните актове. Грешката на градския парламент е, че е приел увеличение на цените без задължителната финансова обосновка. Това означава, че поне за период от 80 дни през 2008 г., когато влиза в сила нова наредба за транспорта, Столичната компания за градски транспорт е генерирала незаконни приходи, възлизащи над 20 милиона лева. Спорен е въпросът е дали цената е незаконна и до този момент, тъй като не е променяна, а и все още е финансово необоснована.
Още по време на дебатите общински съветници от ДСБ и БСП обясниха на тогавашния кмет Бойко Борисов и мнозинството на ГЕРБ, че приемат нови цени без обосновка. Според изчисленията на опозицията към средата на 2008 г. себестойността на билета бе 0.43 ст., а цената му скача до 0.95 ст. след добавянето на всички обосновани или не транспортни преференции.
И няколко дни по-късно /днес/ нашите „умници” решиха да опитат нови мерки за намаляване на пътуването гратис в градския транспорт в София ще въведе Столичната община, съобщи заместник-кметът Любомир Христов.
В началото те ще бъдат въведени експериментално само по една линия, но ако покажат набелязания резултат, ще навлязат в масова употреба.
От началото на ноември след влизането в сила на сливанията на маршрути по шест от автобусните линии пътниците по новата линия № 69 /за Бистрица и Железница/ ще се качват в автобуса само от първата врата, а от останалите ще слизат.
Първоначално в превозните средства ще има и служители на Центъра за градска мобилност, а при влизането в автобуса пътниците ще трябва да представят на шофьора карта за пътуване или да купят билет, ако нямат такъв, поясни Христов.
Всеки десети жител на столицата пътува гратис в градския транспорт, сочи проучване. Най-голям бил делът на нарушителите в автобусите.
И сега какво? Някой може ли да ми обясни кой е прав и кой е крив?
Като въпросната компания за градска мобилност масово оправдава контрольори за побой, оправдава циганите, пътуващи гратис, а търси глоби от обикновени хорица! Столичната община си гледа кефа и изобщо не се интересува от безредието, а инак търси пари от хората!
Закриването на торент сайтове в България...
Държавата срина незаконна барака, но ост...
27.10.2010 13:53
Като как ще ни задължат да се качваме и слизаме , като отникъде не можеш да се промушиш? Те къде живеят тези хора? На Луната ли?
27.10.2010 14:24
27.10.2010 14:26
27.10.2010 14:27
Е та аз като си плащам какво? Да не би да се возя комфортно? До сега да са събрали пари за подновяване и да са забравили! Проблема е в крадливите гуши драги!
Ама да проверяват всички, не избирателно!!!
27.10.2010 14:35
Ама да проверяват всички, не избирателно!!!
Не трябва да се "проверява", а да се "таксува" И, о чудеса - няма глоби!
Ама да проверяват всички, не избирателно!!!
Не трябва да се "проверява", а да се "таксува" И, о чудеса - няма глоби!
И на това съм съгласна, стига цената да отговаря на условията и да няма "нетаксувани"!
27.10.2010 14:41
Леко си в грешка - пари има, но потъват нейде из джобовете на някой! По същата логика изчезват и парите от "Синя зона" и глобите от "Паркинги и гаражи"! Направи си проста сметка и ще видиш за какво говоря!
А за цената - не знам. Редно е да пуснат гратис пътувания за някакъв период от време - за компенсация. Мечтиии...
А за цената - не знам. Редно е да пуснат гратис пътувания за някакъв период от време - за компенсация. Мечтиии...
Хаха! Това ми звучи като една известна песен от близкото минало на Богдана Карадочева - София, Моя Любов. Ем мръсни, ем прашни ма си ги обичаме хахаха!
Да това за цената е много оригинално предложение! Благодаря, че намина!
2. Анти-шльокавица! Моля, пишете на кирилица!
3. Истината и само истината!
4. Небесният печат на българите
5. Новини от космоса
6. Greenpeace International
7. Форумът за фотография
8. Тайни и загадки - проби за научно обяснение
9. WIKI LEAKS
10. Сайтът на неравнодушните!
11. Ремонти за дома
12. Електро услуги
13. Хидроизолации
14. Кърти, чисти и извозва
15. Помощ за Вашите снимки и събития!
16. Ветеринарна клиника