Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.06.2011 12:40 - Къде сме – в театъра или в цирка?
Автор: mikino Категория: Политика   
Прочетен: 6082 Коментари: 24 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

   Трудно ми е да преценя, къде се намира българският народ в момента. На голяма циркова арена, или на сцената на театър. Питам се, по повод дискусиите, относно вота на недоверие към правителството, иницииран от БСП.  Идеята за повода на този вот, спокойно мога да кажа, че лекинко си я откраднаха. Ако сте следили медийните изяви на всички партии, ще разберете от кой. И кой беше първият, който ревна срещу антикризисната политика на Борисов и къмпани.
  В снощното предаване на БНТ „Референдум” бяха поканени няколко политолози и един блогър – Иво Божков  http://yvobojkov.blog.bg/politika/2011/06/08/za-moderna-sofiia-pyrva-stypka-na-12-iuni.761736
   Въпросът към зрителите беше: Ако бяхте в парламента, ще подкрепите ли вота на недоверие, ще се въздържите ли или ще бъдете против?
   Извинявам се предварително, ако не съм успяла да цитирам въпроса дума по дума.
   Разговорът и резултатите от гласуването на т.нар. „голямо жури” никак не ме учудиха.
   Не съм убедена обаче, че мога да разчитам на този резултат и че мога да му вярвам. Един от събеседниците зададе много ценен въпрос: „Колко човека е Вашето Голямо жури?”. Отговорът бе - около 300 души от цяла България.
   Първо: Колко милиона сме и дали мнението тези 300, отговаря на мнението на останалите български граждани?
   Второ: Какъв е социалният им статус и на случаен принцип ли са избирани?
   Задавам тези въпроси, защото не съм наясно. Ако някой има отговор, моля да ми помогне.
   Резултатите:
   Нормално е симпатизантите на БСП, да гласуват ЗА вота – те са твърд електорат, придържащ се строго към позицията на своята партия.
   ГЕРБ са ясни – против, категорично.
   ДПС – 50% на 50% - „въздържали се” и „за”. Тук нещата са условни, първо защото ДПС е една от партиите, които от както са се появили купуват гласове. Имам едно предположение, че умишлено резултата е даден така, защото там нещата наистина са мътни и неясни.
   Синята коалиция – Повече „Въздържал се”. Това е съвсем естествено. Ако са анкетирани т.нар. „твърдо сини”, резултата е оправдан. Това ще се случи и на гласуването в парламента. Коалицията ще гласува по този начин, поради една основна причина: Ще гласуват така, за да не подкрепят БСП и лявата им политика. Не, че не са съгласни с този вот. Съответно „твърдо сините”, бидейки симпатизанти и следейки поведението на своята партия, подкрепят и нейната позиция.
   Останалите не ги коментирам, тъй като не е ясно дали изобщо ще минат 4-те % на изборите. Единствено АТАКА има някакви минимални шансове, тъй като някой умишлено се старае да пали етнически конфликти, които дразнят хората и биха ги накарали да гласуват за АТАКА..
   Мненията на политолозите се доближават до това, което мисля аз.
   Като гражданин на Република България, аз също считам за редно да изразя своята позиция. Не съм убедена, че падането на това правителство ще оправи нещата, дори има голяма вероятност да ги влоши. Отделно, че този вот е абсолютно безсмислен. Ясно е, че ГЕРБ ще направи всичко възможно, да спечели „независимите” депутати.  Съответно, този вот няма да мине, защото ще имат макар и малко, но мнозинство.
   Не съм съгласна, в никакъв случай с политиката на управляващите, но не съм и готова да отида на предсрочни избори. Защо?
   Защото няма лидер или партия с ясно изразени лидери, които не само да обещават, а и да изпълняват. От години гледаме едни и същи лица. Това също е един от факторите, които биха ме спрели да гласувам. Все се появяват разни фигури, които или сме виждали, или са деца /роднини/ на тези, които сме виждали. Другото, което бих поискала от всеки кандидат – миналото му! Някой може ли да ми каже, колко от настоящите кандидати за президент не е принадлежал към ДС или към „Партията майка”? Какво е действителното им финансово състояние и ако е голямо, от къде е?
   Ако имат бизнес, от къде са имали пари за начален капитал и кой стои зад гърба им, защото в началото на 90те само определени хора, можеха да основат частен бизнес с готови пари, от пенсионните фондове на българите, раздадени им от „Партията”?
   Колко от тях са вкусили от нормалния и труден живот на обикновения българин?
  Колко от тези хора, НЯМА да се възползват от властта и НЯМА да напълнят джобовете си с парите на хората, с които да си построят хотелчета /примерно/?

   Ето защо озаглавих постинга си по този начин. В театър или в цирк – къде сме?
   Все пак, в театъра се поставят различни постановки през различните сезони. Има разнообразие. Постановките, в голяма част са и литературни произведения. Идват нови и млади артисти, понякога дори аматьори. В цирка обаче, програмата е почти една и съща всеки път с малки изключения – гастролиращи акробати, нови животни и номера. Младите трябва да изминат доста дълъг път, докато станат професионални циркаджии или трябва да са израснали в такова семейство. Разликата е и в посетителите – от театъра се интересуван интелектуалци, а на посетител в цирка, може да бъде и необразован, защото там ще разбере какво гледа, докато в театъра ще му е по-трудно.
   Та, по-скоро, политическият живот у нас прилича на цирк. В истинският цирк обаче, имаш възможност да се посмееш. Тук не се дава тази възможност – така са ни усложнили живота ти, че нямаме сили да се усмихнем, а лицата които виждаме всеки ден, вече ни иде да ги разстреляме!
   Изобщо, цялата ситуация ми прилича на една развалена плоча, която се повтаря. До колкото имам спомен, БСП има навика за инициира вот на недоверие, към правителствата на всеки един свой опонент. Понякога, краде идеи понякога си измисля свои, но по-скоро си мисля, не са ли „малко” нагли? Нима техни правителства не окрадоха държавата? И други крадоха, но тези най-много! Нима ще отрекат, че ДС доведе Куборга? Публично ще го отрекат, но на всички стана ясно, че ако същият искаше наистина да прокара нов вид политика, никога нямаше да се коалира с тях! А те му обещаха имотите, защото нямаше какво друго! Нима ще отрекат доказателствата, че Бойко Борисов излиза със звание офицер? Кой преди 90-та можеше да излезе с такова звание, освен ако не е доносничил или не е бил член на БКП или поне родителите му да са били в ЦК? Нима всички не виждат приликата му с Тодор Живков – я си помислете: едно време Бай Тошо откриваше фабрики, събираше лентички; беше голям „строител”; поведението му пред медиите и изказванията му, резкият тон, не търпящ възражения, че той „помага на гражданите”, „Грижим се за народа” и т.н.?
   На фона на този отвратителен цирк, хората живеят все по-зле. В същото предаване „Референдум”, бе зададен и още един ценен въпрос: Не смятате ли, че гледайки тези резултати личи, че българина не се интересува от политика?”. Аз бих отговорила на въпроса с въпрос:”А има ли причина да се интересува, при положение, че от двадесет години се върти един и същи сценарий с едни и същи лица?”. За повечето хора, политика вече е мръсна дума и това е така, благодарение на същите тези 20 години и на хората, които участват в нея.
   Лично мен, политиката ме вълнува, но вече до толкова, до колкото чакам да видя млад човек, готов да даде всичко за България.
  Такъв с чисто минало и чисти идеи, който има смелостта изчисти всички „стари партийни кадри” от всякъде, да сложи всички карти на масата и да каже: този, този и този окрадоха държавата, а сега ще трябва да върне парите.
  Такъв, който може внимателно да планира финансовата политика на държавата.  
  Такъв, който във външната си политика, няма да робува на разни интереси, а само на един – този на България.
  Такъв, който да води истинска социална политика, а не само да говори за това.  
  Такъв, който може да устои на изкушението да има власт и да няма смелост да открадне, от тези, които  са му дали тази власт – хората!
  Зад такъв човек ще застана с две ръце и дори бих му съдействала с каквото мога! Защото той няма да ни осигури възможността, отново да гледаме циркаджийско представление, от което да ни се плаче  - той ще работи, за България!





Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. panazea - Трябва да се проведе Референдум като в Италия !
15.06.2011 12:54
Тогава истината ще излезе ! Пан
цитирай
2. hamstera - :(
15.06.2011 13:00
За съжаление и в цирка не сме Мик! Ние сме на една арена, която е уникална - всеки си прави каквото иска, взима каквото му падне, лъже безобразно, а медиите излъчват зрелището - ЛЕБ НЕМА! За лицата изобщо не ми се пише... Омръзна ми да гледам едни и същи физономии, от които вече знам какво да очаквам... За пръв път от 90та насам, може би няма да гласувам... Или ще пусна невалидна бюлетина, не знам кое е по-доброто, ще разуча. Ако се появи човека, за който пишеш във финала на постинга, тогава и аз съм готов да го подкрепя!
цитирай
3. mikino - Тогава истината ще излезе ! Пан ...
15.06.2011 13:04
panazea написа:
Тогава истината ще излезе ! Пан

Здрасти Пан!
Референдум... Имам чувството, че от двадесет години насам управляващите са забравили тази дума! Референдуми трябваше да се проведат за много неща, които ни засягат, но уви... Забравят бързо, кой ги е сложил там и чий гласове са им дали правото да управляват България!
цитирай
4. mikino - За съжаление и в цирка не сме Мик! Ние ...
15.06.2011 13:07
hamstera написа:
За съжаление и в цирка не сме Мик! Ние сме на една арена, която е уникална - всеки си прави каквото иска, взима каквото му падне, лъже безобразно, а медиите излъчват зрелището - ЛЕБ НЕМА! За лицата изобщо не ми се пише... Омръзна ми да гледам едни и същи физономии, от които вече знам какво да очаквам... За пръв път от 90та насам, може би няма да гласувам... Или ще пусна невалидна бюлетина, не знам кое е по-доброто, ще разуча. Ако се появи човека, за който пишеш във финала на постинга, тогава и аз съм готов да го подкрепя!

Ти сам го каза преди седмица - дават ни зрелище, но тенденциозно... Медийната проституция стана много модерна. Всъщност тя и преди е била, но някак вече е явно - прилича ми на времето на социализЪма - партията постори туй, направи онуй, даде пари за трето и т.н. Хвалби и само хвалби...
цитирай
5. edinman - Лустрация,нова конституция и тотална смяна
15.06.2011 13:13
на МВР,съд и прокуратура!Трябва тези три институции да минат през белина и обезпаразитяване!!!
цитирай
6. mikino - на МВР, съд и прокуратура!Трябва ...
15.06.2011 13:26
edinman написа:
на МВР,съд и прокуратура!Трябва тези три институции да минат през белина и обезпаразитяване!!!

Абсолютно си прав, но това трябва да го направи много смел човек! Човек, който не е бил в редиците на ДС или на БКП. Който ще бъде безкомпромисен и рязък. А такъв не виждам... Ако има - моля да ми го посочат!
цитирай
7. hamstera - на МВР, съд и прокуратура!Трябва ...
15.06.2011 13:29
mikino написа:
edinman написа:
на МВР,съд и прокуратура!Трябва тези три институции да минат през белина и обезпаразитяване!!!

Абсолютно си прав, но това трябва да го направи много смел човек! Човек, който не е бил в редиците на ДС или на БКП. Който ще бъде безкомпромисен и рязък. А такъв не виждам... Ако има - моля да ми го посочат!

И ще добавя - такъв, на когото няма да му дреме, от компромати и от провокации, готов и да се жертва. Защото с хората от Централно упраление на ДС шега не бива - те са способни и да посегнат на живота му!
цитирай
8. injir - А аз си мисля, че сме в лаборатория, и ...
15.06.2011 13:30
А аз си мисля, че сме в лаборатория, и ние сме опитни животинчета...
цитирай
9. andrei - Имаш твърдата ми подкрепа за
15.06.2011 13:31
позицията си.Не участвам в цирка,който ни се предлага,както и в игра с белязани карти.Пас съм!
цитирай
10. mt46 - ...
15.06.2011 13:33
И аз съм за тотална промяна... Но за това е нужно будно гражданско общество, което да удари с юмрук по масата и да наложи своите условия на политиците...
цитирай
11. mikino - А аз си мисля, че сме в лаборатория, и ...
15.06.2011 13:34
injir написа:
А аз си мисля, че сме в лаборатория, и ние сме опитни животинчета...

Хахаха, абе не ми прилича на лаборатория, защото там животинчетата ги хранят поне. А тук хората вече изнемогват и някои дори нямат за хляб... Гадната гледка, на която съм свидетел всеки ден е - бедни хора по тротоярите и скъпи коли на улицата...
цитирай
12. mikino - И аз съм за тотална промяна. . . Но за ...
15.06.2011 13:35
mt46 написа:
И аз съм за тотална промяна... Но за това е нужно будно гражданско общество, което да удари с юмрук по масата и да наложи своите условия на политиците...

Ами хайде де! Седим и само пишем! Аз лично няма да откажа да участвам в гражданска организация, без партийна насоченост - просто читави хора, с читави идеи и чисто минало. Нямам нищо против! Но като гледам само се говори!
цитирай
13. edinman - Аз бих заложил
15.06.2011 14:05
на човек,който е имал или пък има, доблестта и достойнството да си признае грешките и даде разумен отговор на въпросите-защо,как и кога!
Бих подкрепил политик,който ясно и смело си подаде оставката от партията/независимо коя/ в която членува, и покаже на обществото истинското лице на
лицемерните и грозни манипулатори около него.Бих аплодирал всеки един магистрат,който ясно покаже къде е "гнездото на осите" в съдебната система!Но как да подкрепя хора,които смърдят на корупция и популизъм?Те усмърдяха даже
светая светих-Конституционният съд....Само си припомнете кой премина през него и къде са сега!
цитирай
14. анонимен - Микинче, това седесарско мозъче ти ...
15.06.2011 14:47
Микинче, това седесарско мозъче ти пречи да разбираш нещата. Ако не си толкова предубедена, всичко щеше да те е ясно и нямаше да се луташ като муха без глава. Минаха вече 21 години и най-слепите дори трябваше да прогледнат. Там на където сме тръгнали е задънена улица. Гърция, Испания, Португалия, Ирландия,че и САЩ са почти до стената а ние вървим след тях. Това е отговора на всичките ти въпроси. Системата е дефектна!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
15. mikino - Микинче, това седесарско мозъче ти ...
15.06.2011 15:09
kushel написа:
Микинче, това седесарско мозъче ти пречи да разбираш нещата. Ако не си толкова предубедена, всичко щеше да те е ясно и нямаше да се луташ като муха без глава. Минаха вече 21 години и най-слепите дори трябваше да прогледнат. Там на където сме тръгнали е задънена улица. Гърция, Испания, Португалия, Ирландия,че и САЩ са почти до стената а ние вървим след тях. Това е отговора на всичките ти въпроси. Системата е дефектна!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Не искам да споря с тем ТОЧНО на тази тема! Всеки е със своята позиция и всеки си я защитава. Ти смяташ, че Русия е по-добър вариант ли? Не съм убедена, защото те преследват своите си отколешни интереси. Тези интереси ги доведоха да се бият с Турция в Освободителната война.
цитирай
16. hamstera - Микинче, това седесарско мозъче ти ...
15.06.2011 15:31
kushel написа:
Микинче, това седесарско мозъче ти пречи да разбираш нещата. Ако не си толкова предубедена, всичко щеше да те е ясно и нямаше да се луташ като муха без глава. Минаха вече 21 години и най-слепите дори трябваше да прогледнат. Там на където сме тръгнали е задънена улица. Гърция, Испания, Португалия, Ирландия,че и САЩ са почти до стената а ние вървим след тях. Това е отговора на всичките ти въпроси. Системата е дефектна!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

На мене лично не ми е кеф да се връщам към тоталитарен режим човеко! Видял съм достатъчно от него!!! Нямам намерение Руската федерация да ми диктува цените на електричеството, да ползвам само нейните пазари и да ме командват разни ненормалници от типа на Бобо Тиквата, робуващи само на себе си и на руските интереси, но не и на България! Ако ти е готино да те бият, само защото имаш различна политическа ориентация от тая на държавниците, гласувай си! Аз не желая, да робувам на олигарси! В Русия в момента е точно така! Хората в Русия много добре го съзнават това, но ги е страх! Историята помни зверствата и убийствата на дедите на същите олигарси! Тук стана същото - избиха интелигенцията, каймака на обществото и за това сме на тоя хал! Защото яко я имаше, щеше да има и гражданско общество!!!
цитирай
17. mikino - И между другото Куш,
15.06.2011 15:36
Да знаеш, не желая дда спорим на тази тема, защото инак си читав и готин човек, просто имаме разлики в убежденията си, което не значи да спрем да си говорим. Не робувам на политическа партия, защото всички в парламента са излезли от едно и също място. Чакам някой, който се дели от цветове, партии, убеждения и т.н., който да има само една цел - България да тръгне напред. Политиката му да е ясна и прозрачна, а не да плаща на медийте, за да говорят и пишат суперлативи, както е било преди 90та!
цитирай
18. mikino - Хамстерче,
15.06.2011 15:38
Куш няма да приеме твоите доводи. Опитвала съм да споря с него преди и ти препоръчвам да не опитваш и ти. Няма смисъл, защото той има своя, твърда позиция, която не можеш да промениш.
цитирай
19. hamstera - на човек, който е имал или пък има, ...
15.06.2011 15:40
edinman написа:
на човек,който е имал или пък има, доблестта и достойнството да си признае грешките и даде разумен отговор на въпросите-защо,как и кога!
Бих подкрепил политик,който ясно и смело си подаде оставката от партията/независимо коя/ в която членува, и покаже на обществото истинското лице на
лицемерните и грозни манипулатори около него.Бих аплодирал всеки един магистрат,който ясно покаже къде е "гнездото на осите" в съдебната система!Но как да подкрепя хора,които смърдят на корупция и популизъм?Те усмърдяха даже
светая светих-Конституционният съд....Само си припомнете кой премина през него и къде са сега!
Настоящите няма да го направят приятел! Те са нагли! Това са хора без съвест и морал, а от такъв не можеш да очакваш нищо освен да те смачка! Погледни какво стана с делото за Мануела Горсова!!! УЖАС! Това е страшно и никога, никъде, в никоя нормална държава няма да се случи!!!
цитирай
20. borjanmljakov - Ох, вече и аз не знам къде сме...
15.06.2011 16:12
Според мен трябва да питаме някой стар и мъдър блогер за това. Например блогера кабули, или блогера бористодоров. Най-сигурно обаче е да се обърнем към услугите на мощния аналитичен разсъдък на блогера парасол. Трудно ми е да си представя по-мъдро човешко същество. ВИе към кого бихте се обърнали за съвет?
цитирай
21. mikino - Според мен трябва да питаме някой ...
15.06.2011 16:48
borjanmljakov написа:
Според мен трябва да питаме някой стар и мъдър блогер за това. Например блогера кабули, или блогера бористодоров. Най-сигурно обаче е да се обърнем към услугите на мощния аналитичен разсъдък на блогера парасол. Трудно ми е да си представя по-мъдро човешко същество. ВИе към кого бихте се обърнали за съвет?
Честно казано не бих се съветвала с никой. Предпочитам сама да направя избора си, за да ме е яд на мен си, не на някой друг.
цитирай
22. анонимен - Алооо, другаря КУкУшел, България е ...
16.06.2011 02:07
Алооо, другаря КУкУшел, България е до стената благодарение на еврео-комунистите като теб! Не знам тук да има почасово заплащане, ама в Каталуния е 6 евро на час при минимум 9 часа на ден... как ти се вижда вече да ми се работи в Красная република 16, а?
Микино, Поздрави и смело напред в тов което вършиш! Браво и поклон че умееш да избягваш тактично провокацийте! Аз съм си грубиян и по- бих разбил кратуната червена-празна на някой...:) Поздрави и успех!
цитирай
23. mikino - Алооо, другаря КУкУшел, България е ...
16.06.2011 14:43
colobur написа:
Алооо, другаря КУкУшел, България е до стената благодарение на еврео-комунистите като теб! Не знам тук да има почасово заплащане, ама в Каталуния е 6 евро на час при минимум 9 часа на ден... как ти се вижда вече да ми се работи в Красная република 16, а?
Микино, Поздрави и смело напред в тов което вършиш! Браво и поклон че умееш да избягваш тактично провокацийте! Аз съм си грубиян и по- бих разбил кратуната червена-празна на някой...:) Поздрави и успех!

Не само, че избягвам провокатори, ам не мога да ги дишам! Това хора, които умишлено те вкарват в безмислен спор и пият енегрията ти!
цитирай
24. yvobojkov - Като цяло има много неща, с които съм ...
17.06.2011 21:37
Като цяло има много неща, с които съм съгласен. Но за мен лично хората и най-вече лидерите израстват от долу нагоре. Когато един неизвестно как и от кого високопоставен става популярен и тази си популярност трупа политически дивиденти, това означава, че цялата система е грешна.
Политиците трябва да израстват от долу на горе. Да печелят гражданите от кварталите си, от общността си, от партията си, от града и така да израстват на властови позиции.
Във всички партии трябва да се случва това което се случва в Синята коалиция. Всеки кандидат трябва да преминава през изпитанието на максимално отворените избори. Само така може да се гарантира, че той не е човек на някой. Само така може да се гарантира, че на лидерски постове се борят хора, способни да гледат хората в очите. Иначе ще продължаваме да виждаме все едни и същи лица и имена, и новите такива ще са също толкова слаби и безлични, каквито са повечето от сегашните ни политици. Ако някой успее да ми изброи имената на 5 депутата от ГЕРБ му свалям шапка. А за бога това са хората, които трябва да се борят за подобрение на всекиденвния живот. Това са хората, които трябва да застават зад каузи, да се борят за тези каузи, да организират подкрепа, да прокарват политики за промяна и да се кичат с успехите на всяка една успешно постигната кауза. Вие сещате ли се за някой друг освен за Бойко?
Ще мине още време преди да се нормализират нещата, но хубавото е че има поне на едно място опит за нормалност. ТОва усилие трябва да обхване и другите партии, макар че съм песимист за тях. Когато обаче се види, че този модел на правене на политика е успешен, тогава другите ще разберат, че за да печелят техните партии, политиците трябва да искат непрестанно доверие от гражданите, а не от олигархията, сивите кардинали, ДС и задкулисни палячовци.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mikino
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2984831
Постинги: 294
Коментари: 5491
Гласове: 9209
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031