Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.11.2010 22:49 - Смъртта на една надежда
Автор: mikino Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4965 Коментари: 15 Гласове:
25


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Ноември месец е. През 1990г. през този месец се случиха редица събития, които бяха плод на една голяма надежда. Надежда за промяна, свобода и демокрация. Версии за палежа на партийния дом, за протестите и провокациите има колкото искате, няма да ги описвам, защото можете да ги прочетете на много места, а и много зависи от гледната Ви точка – коя от всички ще приемете. Истината обаче е само една:

ХОРАТА БЯХА ИЗЛЪГАНИ!!!

Всеки един от нас се надяваше България да тръгне по пътя към демокрацията и да се откъсне от социалистическия строй. Аз бях дете, но в моето семейство всяка вечер се говореше за това, как моята Родина след години ще заприлича на западноевропейските страни, как ще има нови закони и нови управници... Бях напълно солидарна със своите родители, защото освен надеждата слушах разкази за насилие и убийства над невинни хора, приятели и роднини. Като едно 7 годишно дете аз също таях в сърцето си една надежда, по детски: и аз да бъда като повечето ми съученички – да имам Барби, да ми носят Тублерон и шоколадови яйца и т.н. Т.е. дефинирано с по-кратки думи – семейството ми да живее по-добре. След училище, за ръка с мама и тате отивахме на митинг. Тогава нямах точно обяснение защо викат тези толкова много хора. И те ли като моето семейство изразяват своите надежди?

Какво се случи всъщност? Тази надежда, въпреки ОГРОМНАТА, добре планирана и прикривана лъжа на БКП остана в сърцето ми. НО не остана в сърцата на моите родители!

Седем години след тази първа искра на надеждата, хората излязоха по улиците отново. Беше зима – януари. Семейството ми отново бе на крака и аз, вече като по-голямо дете, със собствено мнение след доста изчетен материал и изслушани разкази бях ръка за ръка с тях. Същата тази надежда вече имаше конкретни измерения в сърцето и в главата ми – знаех защо отивам пред парламента. Отивайки натам „върнах лентата“ и си припомних онези недалечни времена – 1990г. през Ноември.

Незнайно тогава, по каква причина в мен остана една въпросителна – ще се случи ли наистина тази промяна?

Е, днес след филма по БНТ, за палежа на партийния дом и жалкия опит да излезе истината разбрах, че в моето семейство единствения човек, който все още таи тази надежда съм аз... Защо? Ами отговорът е много прост: Днес на власт е един човек, който седеше зад гърба на Тодор Живков – една „личност“ останала символ на социалистическия строй в България.

Тази надежда дори не е погребана, но е мъртва в сърцата на много от нас! Това е причината, все още да се намират хора, в чийто сърца все още гори пламъчето на тази надежда. Все още гори, но усещам как много скоро ще изгасне съвсем...

Какво ще се случи с този пламък на надеждата, зависи само от нас!

 

 




Тагове:   надежда,   смъртта,


Гласувай:
25



1. haralanov - Зависи само от нас
10.11.2010 23:02
От нас зависи разбира се!От никой друг!Но пък и всеки има своя си версия за случилото се.Надежда почти не е останала.Знае ли се обаче..?
цитирай
2. trjufelihayver - ...
11.11.2010 01:48
Надежда ...,по-добре да се готвят хората за още по-тежки времена.
Изпирането и изнаяснето на капитала продължава в сила,това дори малките деца като мен го знаят.
Всички що са в услуга,плюс тези,които са над тях,ще живеят след близките няколко години зад граница.
Нали не си въобразяват хората все още,че има надежда ?
цитирай
3. mun4o59 - Надежда всяка оставете!
11.11.2010 07:45
Истината никога няма да излезе на светло. Или ако стане, това ще е едва когато се каже истината за парите на Народна Република България. Парите, които се изнесоха в чужбина от ДС, парите, които се раздаваха в куфарчета. Трябва да се чуе истината за това, как бе разпределен пазара и коя партия каква сфера в икономиката ще владее. Истината за мутрите и охранителните фирми - как всички бяха ръководени от висши началници в МВР. (не питайте дали има замесени полицаи, те са ръководители) Мило момиче, почти не ми остана здраво място по главата, но не спирам да я блъскам в Стената. Надеждата ми беше в младите, но като гледам каква апатия ги е обвзела...
цитирай
4. makont - Каква истина за парите,
11.11.2010 08:56
това, че ние не я знаем, не означава, че те не я знаят. Просто няма да има възмездие, колко пъти се убеждаваме, че гарван, гарвану око не вади. Нашата надежда е за по-добър живот, демокрация вече си имаме(поне така се говори). И аз бях там, Микино, на първите митинги. Какъв вазторг беше. С големия ми син, който беше малък, на дур конче, дори го пуснаха пред загражденията, почти до сцената. Сега дали ще излезем така. Има ли още възторг в нас? Трябва да ни е останало нещо? Хубав ден!
цитирай
5. mikino - Силно се надявам да е останала малка частица от тази надежда!
11.11.2010 09:12
Не трябва да се отдаваме на униние и и непукизъм, защото ТЕ точно това искат! Искат хората да са безгласни букви, така както е било по соц. Видяха, че лъжата е прекрасно оръжие и я исползваха умело, за да накарат хорат ада престанат да вярват!
цитирай
6. hristo27 - Жалкото е, че не само твоето поко...
11.11.2010 10:15
Жалкото е, че не само твоето поколение ще плаща за антидемокрацията!
цитирай
7. dolsineq - Не ми се пише за празни надежди. Една ...
11.11.2010 12:26
Не ми се пише за празни надежди. Една Надежда ни води доста година и единственото, което успя да направи е да се докопа до европейския кокал...;)
цитирай
8. mikino - Не ми се пише за празни надежди. Една ...
11.11.2010 12:33
dolsineq написа:
Не ми се пише за празни надежди. Една Надежда ни води доста година и единственото, което успя да направи е да се докопа до европейския кокал...;)

Да де, докопаха се до еврофондовете - ново местенце за далаверки и кражби. Единстветото нещо, което хората спечелиха от това е лесната възможност да си хванат куфарите и да отидат да мият чиниите и тоалетните на Западна Европа, а тези с повече мозък да се реализират и да дават труда си за чужда държава!
цитирай
9. dolsineq - Дори и "тези с повече мозък...
11.11.2010 12:46
Дори и "тези с повече мозък", Микино са почнали от най-низше стъпало. Мой познат в Германия е работил няколко месеца на гробищата. Сега работи вече по специалността си като компютърен инженер, въпреки, че е половин германец...
цитирай
10. mikino - Дори и "тези с повече мозък...
11.11.2010 13:10
dolsineq написа:
Дори и "тези с повече мозък", Микино са почнали от най-низше стъпало. Мой познат в Германия е работил няколко месеца на гробищата. Сега работи вече по специалността си като компютърен инженер, въпреки, че е половин германец...

Така е! Аз също имам доста познати, които тръгнаха от нищото и успяха там - навън! Точно за това страдам, защото това са умни хора, капацитети в науката и бизнеса, които ако имаха реализация и бяха останали тук, т.нар. "бизнес" нямаше да придобие лика на мафия и "бизнес" нямаше да е мръсна дума!
цитирай
11. monaliza121 - Надеждата умира последна...
11.11.2010 13:47
Колко последни надежди погребахме? Без надежда се живее по-добре тук, като мъховете, на сянка, прилепнал за някой дънер.
цитирай
12. beautyqueen - И аз като вас мразя Бойко Борисов, но ...
11.11.2010 13:53
И аз като вас мразя Бойко Борисов, но никой не може да го победи на избори. Чудно, как все той печели?
цитирай
13. mikino - И аз като вас мразя Бойко Борисов, но ...
11.11.2010 14:06
beautyqueen написа:
И аз като вас мразя Бойко Борисов, но никой не може да го победи на избори. Чудно, как все той печели?

Няма случайни неща!
цитирай
14. kasnaprolet9999 - Така е, много хора са обезвирени от ...
11.11.2010 14:09
Така е, много хора са обезвирени от този дълъг преход към демокрация, която така и не можахме да съградим. За това обаче сами сме си виновни, защото до урните отиват под 40% от хората. Непрекъснато нясой ни лъже, а ние му "верваме", вместо да помислим рационално, дали има потенциал да изпълни това, което ни обещава. Много мило ми стана от твоята изповед, всичко това до болка ми е познато, но чуто от устата на един млад човек като теб е направо разтапящо. Добре завършва постинга ти с това обобщаващо заключение-Какво ще се случи с този пламък на надеждата, зависи само от нас!

цитирай
15. borsi - . . . Един приятел общинар, преди ...
12.11.2010 22:20
kasnaprolet9999 написа:
...

Един приятел общинар, преди няколко години ми обясняваше как се фалшифицират и подправят избори. На това отгоре за кой да се гласува? Нима има един макар и малко свестен кандидат? За външни лица извън партиите изборите са забранени. Създадени са такива условия, че е много по лесно да вкараш партия в парламента отколкото независим депутат. Изборите са пропорционални и не гладуваме за личности, а за това което партийните лидери ни подредят.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mikino
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2984157
Постинги: 294
Коментари: 5491
Гласове: 9209
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031